تفاوت دریل برقی و شارژی

تفاوت دریل برقی و شارژی

 دریل یکی از پرکاربردترین ابزارهای مورد استفاده در سیم کشی، نجاری و پروژه های صنعتی است.  دریل های موجود دربازار به انواع شارژی و برقی تقسیم می شوند که هریک از آن ها با هم تفاوت هایی از نظر راندمان کاری، قدرت، ایمنی و … دارند. همان طور که می دانید، دریل برقی و شارژی با هم تفاوت ها و شباهت هایی دارند و همین مسئله ممکن است باعث شود که در انتخاب مناسب دریل کاربران دچار سردرگمی بشوند. بنابر این اگر می خواهید با مهمترین تفاوت دریل برقی و شارژی آشنا شوید و بهترین دریل را برای کار خود انتخاب کنید، تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

شناخت دریل برقی و شارژی

آشنایی با دریل برقی و شارژی

دریل برقی یک ابزار الکتریکی است که با چرخش مته، قادر است سوراخ‌هایی در انواع مواد از جمله چوب، سیمان و فلز ایجاد کند. این دریل توانایی آن را دارد که بی‌وقفه کار کرده و انرژی آن از طریق اتصال به منبع تغذیه برق شهری تامین می شود. دریل های برقی از دقت زیادی برخوردار می باشند و برای پروژه های صنعتی بزرگ بسیار مناسب هستند.

دریل شارژی، با استفاده از نیروی باطری کار می‌کند و در هر مکانی که به نیروی برق دسترسی نداشته باشید به راحتی  قابل استفاده است. از ویژگی دریل شارژی می توان به قابلیت حمل و نقل، ایمنی زیاد و … اشاره کرد. از مزیت دریل شارژی گیربکس دو سرعته است که می توانید از آن در دو حالت سرعتی و قدرتی استفاده کنید.

 

مقاله بهترین دریل بازار ایران به شما در انتخاب بهترین دریل کمک می کند.

تفاوت های دریل برقی و شارژی

تفاوت دریل برقی و شارژی از لحاظ تامین انرژی موتور دریل

دریل برقی

برای استفاده از دریل برقی همواره نیاز است که این دستگاه را به برق متصل کرد.دریل برقی بدون باتری است و برای کار با آن به دوشاخه و کابل نیاز می باشد. دریل های برقی باتوجه به توان موتور و جریان در انواع مختلفی تقسیم می شوند که شما می توانید با توجه به نیاز خود از هریک از آن ها استفاده کنید.

دریل شارژی

برای تأمین انرژی مورد نیاز دریل شارژی از باتری استفاده می شود.در این نوع دریل ها با کمک کابل‌های مربوطه می توانید، دستگاه را به برق وصل کنید تا باتری دریل کاملا شارژ شود.پس از شارژ شدن به راحتی می توانید در هر موقعیتی و بدون اتصال به برق، فقط با فشردن شاسی از دستگاه استفاده کنید. طراحی  دریل شارژی به صورتی است که از باتری‌هایی با ولتاژ متفاوت، قدرت و دور موتورهای متنوعی ساخته شده است. بنابر این شما می توانید  با توجه به قدرت دستگاه از آن برای پروژه‌های مختلف استفاده نمایید.

فزق دریل برقی و شارژی از نطر محدوده قدرت دریل

تفاوت دریل برقی و شارژی از لحاظ محدوده قدرت دریل

دریل برقی و شارژی از نظر میزان قدرت دستگاه با هم متفاوت هستند. انواع مختلف دریل برقی به صورت مستقیم، انرژی الکتریسیته را از منبع دریافت کرده و محدوده قدرت بیشتری را در اختیار افراد قرار می‌دهند.این دریل ها به شکلی طراحی شده است که برای انجام پروژه‌های صنعتی سنگین و تخصصی مناسب می باشند.

با توجه به اینکه قدرت دریل برقی بسیار گسترده‌ است، برای کار با این دستگاه به مهارت و کنترل بیشتری نیاز خواهید داشت.استفاده از باتری در در دریل‌های شارژی باعث می شود که از لحاظ قدرت با محدودیت مواجه شوید. دریل شارژی، اغلب برای استفاده خانگی و پروژه‌های سبک کارایی دارند.

دریل برقی و شارژی چه تفاوتی از نظر بازده دارد؟

تفاوت دریل برقی و شارژی از نظر بازده

وقتی که  از دریل‌ برقی استفاده می کنید، به راحتی می توانید در طول مدت کار با دستگاه از قدرت و راندمان کاری یکسانی بهره‌مند شوید. در دریل‌های شارژی به دلیل استفاده از باتری و با کاهش میزان شارژ، راندمان کاری دستگاه افت خواهد کرد.

بنابر این می توان گفت که دریل برقی و شارژی از نظر بازده دستگاه باهم تفاوت زیادی دارند و همین ویژگی باعث شده که از دریل های برقی بیشتر در پروژه‌های صنعتی بزرگ و تخصصی که  به راندمان زیادی نیاز دارند، استفاده می کنند.

تفاوت دریل برقی و شارژی از نظر استفاده از دستگاه

برای کار با دریل‌های برقی،نیاز است که آن ها را مستقیم به پریز برق متصل کنید. بنابر این حتما در هنگام استفاده از دریل برقی،  به مسائل مختلفی مانند سلامت پریز و دوشاخه، استفاده از محافظ، سلامت کابل‌های برق، توجه به دمای محیط، کنترل کابل و مهار آن بسیار توجه کنید.مدل های مختلف دریل‌های شارژی  با توجه به قدرت کمتر و ظرافت بیشتر دستگاه از حساسیت کمتری برخوردار هستند.از نظر مسائل ایمنی می توان گفت که دریل برقی و شارژی با هم تفاوت های زیادی دارند و انتخاب دریل شارژی ایمن تر از دریل برقی می باشد.

در  بهترین فروشگاه ابزارآلات مشهد می توانید انواع مختلف ابزار آلات را با بهترین کیفیت بخرید.

دریل برقی و شارژی کدام یک بهتر است؟

دریل برقی بهتر است یا شارژی

 هریک از انواع دریل برقی و شارژی دارای مزایا و معایبی است که ما در این بخش به صورت دقیق آن ها را بررسی خواهیم کرد.بنابر این اگر می خواهید که با تفاوت دریل برقی و شارژی بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

مزایا و معایب دریل شارژی

  1. این نوع دریل ها قابل حمل هستند و در مکان‌های مختلف به راحتی استفاده می شوند.
  2. قابلیت شارژ سریع دارند.
  3. ظرفیت باتری دریل شارژی، معمولا در طول مدت زمان کاهش می یابد.
  4. 4.نیاز به خرید باتری جدید یا شارژ مداوم دارند.
  5. استفاده در مکان‌های دور از برق شهری

مزایا و معایب دریل برقی

  1. توان موتور دریل برقی بیشتر از دریل شارژی است.
  2. مناسب برای پروژه‌های بزرگ و دائمی
  3. کار با ولتاژ برق شهری
  4. قیمت پایین در مقایسه با دریل شارژی
  5. راندمان و قدرت بیشتر نسبت به دریل شارژی
  6. دریل برقی سرعت زیادی دارند
  7. برای کار به کابل برق و پریز نیاز دارند.
  8. امکان برق گرفتگی در صورت عدم رعایت مسائل ایمنی

نتیجه گیری 

ما در این مقاله، صفر تا صد مزایا و معایب دریل برقی و شارژی را بررسی کرده و تفاوت هریک از آن ها را برای شما توضیح دادیم. امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید و برای کسب اطلاعات بیشتر جهت خریداری و اطلاع از قیمت دریل شارژی و برقی می توانید با همکاران ما در ابزار سجادیان تماس بگیرید.

سوالات رایج

1.اجزای تشکیل دهنده دریل برقی چیست؟

  1.  دسته
  2.  نگهدارنده مته
  3.  دکمه خاموش و روشن با قفل
  4. دکمه پشت دسته

2. ویژگی های دریل شارژی چیست؟

1.به سرعت شارژ  می شود.

2.قابل استفاده در مکان های مختلف

3.مناسب برای پروژه های کوچک

 

امتیاز دهید
اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *