بهترین تیغ فرز انگشتی

انواع تیغ فرز انگشتی

 

فرز انگشتی یا سنگ انگشتی چیست

فرز انگشتی از چند چرخ دنده و موتور کوچک تشکیل شده است تا شفت اصلی آن را بچرخاند. این دستگاه نوعی ابزار برقی است که در ظریف کاری های نجاری، منبت کاری، سنباده زنی استفاده می شود. سرعت این ابزار با دور در دقیقه مشخص می گردد و در هنگام خرید فرز انگشتی باید به مواردی مانند توان دستگاه، سرعت، ابعاد کولت فرز انگشتی توجه داشته باشید. سنگ انگشتی دارای انواع مته یا سری است که متناسب با نوع متریال باید از از آنها استفاده کرد.

انواع فرز انگشتی 

فرز انگشتی به انواع گلو بلند و گلو کوتاه تقسیم می شود که از نظر ابعاد شفت خروجی با هم تفاوت هایی دارند. در مکان هایی که دسترسی سخت است، فرز انگشتی گلو بلند انتخاب بسیار مناسبی می باشد. در فضاهایی که دسترسی آسانی دارند، معمولا از نوع و گلو کوتاه استفاده می شود.

 

بهترین دریل بازار ایران را می توانید از مجموعه ابزار سجادیان خرید کنید.

درباره تیغه فرز انگشتی

تیغ فرز انگشتی از نظر سایز و شکل ظاهری دارای تنوع زیادی است که کیفیت این تیغ ها با میزان الماس و قطر شفت ارتباط مستقیمی دارد. این تیغ ها به صورت بسته هایی با ۵ تیغه و یک شفت عرضه می شوند.  از تیغه‌های کوچکتر فرز انگشتی برای برش فلزات نرم و تیغه‌های بزرگتر جهت برش  چوب استفاده می شوند.

تیغ فرز انگشتی در کجا استفاده می شود؟

کاربرد تیغ فرز انگشتی

تیغه‌های فرز انگشتی،برای برش انواع مختلف پلاستیک، چوب و فلزات نرم استفاده می شوند. در حکاکی مینیاتوری از تیغ فرز انگشتی بسیار استفاده می شود و این نوع تیغ ها بیشتر برای کارهای ظریف مناسب است و نمی توان در ضخامت و حجم زیاد از آن ها انتظار برش داشت.

 

برای آشنایی کامل با ساختار داخلی قطعات دریل رونیکس مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

سایز مختلف تیغ فرز انگشتی

انواع سایز تیغ فرز انگشتی

تیغ فرز انگشتی در ابعاد مختلفی وجود دارد که شما با توجه به نیاز خود می توانید از این تیغه ها استفاده کنید. در ادامه به سایزهای تیغ سنگ انگشتی  اشاره می کنیم.

  1. ۲۲ × ۰.۴ × ۶.۳۵ میلی‌متر
  2. ۲۵ × ۰.۵ ۶.۳۵ میلی‌متر
  3. ۳۲ × ۰.۶ × ۶.۳۵ میلی‌متر
  4. ۳۵ × ۰.۷ × ۶.۳۵ میلی‌متر
  5. ۴۴ × ۰.۸ × ۶.۳۵ میلی‌متر

 

 برای خرید تیغ فرز انگشتی با قیمت مناسب از صفحه مربوطه بازدید کنید.

تراکم الماس در تیغ فرز انگشتی

تراکم الماس، یکی از عواملی است که برکیفیت تیغ فرز انگشتی بسیار تاثیر گذار است.هرچه میزان تراکم الماس تیغ سنگ انگشتی  بیشتر باشد، قطعا استحکام آن در برابر شکنندگی نیز بیشتر می شود.چنانچه تراکم الماس تیغ فرز کم باشد،احتمال خراب شدن الماس ها بیشتر است. تیغه های فرز انگشتی باید دارای خاصیت ضد زنگ زدگی باشد تا بتوان از آن ها در هر موقعیتی استفاده کرد.

قطر شفت تیغ فرز انگشتی

یکی از مواردیکه تعیین کننده کیفیت تیغ فرز انگشتی است،  قطر شفت می باشد. هرچه قطر شفت در تیغ‌ها زیاد باشد، استحکام آن در مقابل فشار افزایش می باید و در نتیجه تیغ دچار شکستگی نخواهد شد.

 

چگونه فرز انگشتی مناسب انتخاب کنم

قبل از خرید فرز انگشتی، حتما باید به موارد زیر توجه کنید.

سرعت

یکی از مهمترین فاکتورها که باید در انتخاب فرز انگشتی دقت کنید، سرعت دستگاه است. سرعت با دور در دقیقه مشخص می شود و هرچه سرعت سنگ انگشتی بیشتر باشد،در زمان کمتری برش متریال انجام می شود.

 

توان

به قدرت موتور، توان دستگاه گفته می شود که در زمان خرید باید به آن بسیار توجه کنید. واحد توان وات است و هرچه توان فرز انگشتی زیاد باشد، قطعا قدرت موتور بیشتر خواهد بود.

 

نوع

فرز انگشتی در دو مدل گردن بلند و گردن کوتاه موجود هستند.نوع گردن بلند، به راحتی وارد لوله و سوراخ ها  می شود و  فرز انگشتی گردن کوتاه، برای آسیاب، سنگ زنی استفاده می شود. بنابر این شما با توجه به نیاز خود می توانید از هریک از این دستگاه ها استفاده کنید.

 

 

شما در  بهترین فروشگاه ابزارآلات مشهد می توانید بهترین برندهای  فرز انگشتی را انتخاب کنید.

نتیجه گیری

ما در این مقاله سعی کردیم که نکات مهم خرید  فرز انگشتی را به شما معرفی کنیم. امیدواریم با استفاده از این مطالب بتوانید بهترین نوع سنگ انگشتی را برای کار خود انتخاب کنید. چنانچه می خواهید که باکیفیت ترین فرزر انگشتی را بخرید،کافیست که برای اطلاع از قیمت محصولات و کسب اطلاعات فنی در مورد آن ها باهمکاران ما از طریق شماره های درج شده در وبسایت در ارتباط باشید.

سوالات رایج

1.سنگ انگشتی درکجا کاربرد دارد؟

  1. منبت کاری
  2. برش کاری
  3. حکاکی روی شیشه

2.میزان تراکم الماس چه تاثیری  بر مقاومت فرز انگشتی دارد؟

هرچه تراکم الماس تیغ بیشتر باشد، دوام و مقاومت در برابر شکنندگی نیز بیشتر می شود

3. انواع فرز انگشتی چگونه است؟

این دستگاه به انواع گلو بلند و گلو کوتاه تقسیم می شود.

امتیاز دهید
اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *