ساختار داخلی دریل رونیکس

ساختار داخلی قطعات دریل رونیکس

امروزه بسیاری از مردم برای آسان کردن کارها از ابزارآلات برقی استفاده می کنند. یکی از متداول ترین ابزارها در محیط های صنعتی، کارگاهی و حتی خانه ها دریل ها هستند. دریل ها از سوراخ کردن دیوار و نصب یک پرده ساده تا شکستن و متلاشی کردن بتن و سخت ترین اجسام به کار می آیند.

یکی از با کیفیت ترین و منحصر بفردترین طراحی ها متعلق به برند رونیکس است. در این بخش می خواهیم با نوع و ساختار داخلی دریل رونیکس آشنا شویم. با متخصصان فروش ابزار سجادیان همراه باشید:

کابرد دریل ها

دریل ها ابزارهایی هستند که بسته به کاری که از آن ها انتظار می رود دارای توان و قدرت مختلفند.

دریل ضربه ای ، چکشی، بتن کن، ایستاده و.. که هرکدام قدرت متفاوتی در انجام کاری که از آن ها انتظار می رود دارند.

هرقدر کیفیت قطعات مورد استفاده در دریل بهتر باشد به طبع از کارایی بهتری در جهت برآوردن نیازهای ما برخوردار است. با تجه به شهرتی که برند دریل رونیکس دارد طبیعتا باید قطعات با کیفیت و ساختاری عالی داشته باشد.

اجزای کلی دریل رونیکس

اگر به یک دریل از نزدیک نگاه کنیم خواهیم دید که مجوعه از اجزای الکتریکی و قطعات و اجزای متحرک است.

به اجزاء متحرک اجزای مکانیکی نیز گفته می شود.

اجزاء متحرک دریل رونیکس

قاب دریل رونیکس

قاب، سه نظام و گیربکس از اجزای مکانیکی در یک دریل رونیکس هستند.

قاب

قاب دریل رونیکس در واقع پوسته بیرونی آن است. نام برند و کلیه اجزای درییل رونیکس داخل آن قرار گرفته اند و در واقع پوسته ای است برای جاسازی کل اجزا. فقط شفت انتهای گیربکس خارج از آن قرار دارد. این قسمت برای اتصال به سه نظام و مته است . قاب ها از پلاستیک های صنعتی ساخته می شوند و بسیار مقاومند.

سه نظام دریل رونیکس

سه نظام

سه نظام دریل رونیکس مانند تمامی سه نظام ها یک قطعه فولادی بسیار مقاوم است که برای محکم نگهداشتن مته دریل به منظور انجام عملیات سوراخ کاری در اجسام مختلف استفاده می شود. در حالت کلی دو نوع سه نظام برای دریل رونیکس آچاری و اتومات داریم. سه نظام در حالت اتومات نیازی به استفاده از آچار برای اتصال مته نخواهد داشت.

فک سه نظام دریل رونیکس باید استقامت بالایی برای نگهداری مته داشته باشد. انتخاب نوع سه نظام بستگی مستقیمی به قطر مته ای دارد که به آن وصل می شود.

گیربکس دریل رونیکس

گیربکس

گیربکس ها در دریل رونیکس وظیفه کنترل سرعت موتور یونیور سال برای ایجاد قدرت کافی سوارخکاری را دارند. موتور یونیور سال در دریل رونیکس سرعتی تا حدود 27 هزار دور در دقیقه دارد. زمانی که این سرعت با دنده های گیربکس برخورد می کند سرعت آن به چیزی در حدود 1200 دور در دقیقه کاهش می یابد. این سرعت کمتر قدرت گشتاوری سه نظام و در نتیجه مته را برای سوراخکاری افزایش می دهد.

 اما همان طور که گفتیم دریل های رونیکس دارای قطعات الکترونیکی نیز هستند

کلید قطع و وصل جریان، موتور یونیور سال دریل رونیکس و آرمیچر موتور دریل نیز از اجزای اصلی الکتریکی دریل هستند.

کلید قطع و وصل جریان

یکی از بارزترین خصوصیات کلیدهای فشاری ضد غبار در دریل رونیکس استفاده از مواد با کیفیت در ساخت ان ها است. پلاتین این کلیدها از جنس مواد مسی بسیار با دوام ساخته شده اند. این مواد علاوه بر کیفیت بالا موجب افزایش طول عمر این قطعات نیز می شود. ساختار کلید قطع و وصل در دریل رونیکس فشاری است. نام کلید به طور عامیانه برای آن به کار برده می شود.

موتور یونیور سال دریل رونیکس

یکی از مهم ترین اجزای دریل رونیکس است. البته موتور یک جزء بسیار مهم در بسیاری از وسایل الکترونیکی است. موتور یونیور سال دارای خصوصیت بسیار مهم سرعت بالا است. این سرعت بالا در صورتی که مدیریت شود می تواند قدرت گشتاوری بسیاری تولید کند. همان طور که در قبل نیز گفتیم این قدرت بالا به دلیل درگیر شدن قسمت انتهایی آرمیچر با گیربکس است. با درگیر شدن این قسمت با چرخ دنده های سه نظام سرعت بالا به قدرت بسیار زیاد تبدیل می شود.

آرمیچر دریل رونیکس

آرمیچر موتور دریل

آرمیچر نیز خود از اجزای اصلی موتور است. قطعات تشکیل دهنده آرمیچر متنوع است: هسته آرمیچر، سیم پیچ آرمیچر، محورف پروانه خنک کننده و غیره.

اگر آرمیچر موتور دچار اختلال شود موتور در حین کار جرقه می زند. این جرقه ها به مرور زیاد می شوند و موتور گرم می شود. در این حالت توان زیادی از موتور گرفته می شود.

 از اصلی ترین خصوصیت آرمیچر دریل رونیکس استفاده از سیم پیچ های مسی با کیفیت بالا و بالاترین درجه خلوص برای درست یابی به بالاترین توان و قدرت است.

به دلایل بالا و ساختار بسیار دقیق و مواد با کیفیت در دریل رونیکس این برند بر بسیاری از محصولات مشابه خود برتری دارد. بازار پسندی و تنوع و قدرت متفاوت محسولات رونیکس سبب علاقه بسیاری از صاحبان مشاغل و اشخاص برای خرید این محصولات شده است.

 فروشگاه ابزار سجادیان به عنوان برترین فروشنده ابزار آلات مشهد با بیش از 6 دهه فعالیت و فروش بیش از 30 برند داخلی و خارجی با شعار تعامل حداکثری و رضایت مشتریان در خدمت همشهریان عزیز است.

سوالات رایج

بهترین فروشنده ابزارآلات مشهد در حال حاضر کیست؟

فروشگاه ابزار سجادیان با داشتن بیش از 6 دهه فعالیت در شرق کشور

کلید قطع و وصل، آرمیچر و موتور یونیور سال دریل

قاب، سه نظام و گیربکس

امتیاز دهید
اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *