تفاوت دستگاه جوش اینورتر با رکتیافر

تفاوت های دستگاه جوش اینورتر با رکتیفایر جوشکاری

بیش از یک قرن است که دستگاه های جوش در صنایع مختلف استفاده می شوند. امروزه، با رشد علم و فناوری وسایل جوشکاری به طرز چشمگیری پیشرفت کرده‌اند.یکی از بهترین گزینه هایی که متخصصان جوشکاری در کارهای خود می توانند از آ ن بهره ببرند، دستگاه های رکتیفایر و اینورتر است.قطعا افرادی که در کارهای فنی مشغول هستند، ترجیح می دهند، از دستگاهی استفاده کنند که با نیازهای کاری آنان بهتر همخوانی داشته باشد.

این مقاله شما را با تفاوت دستگاه جوش اینورتر با رکتیفایر آشنا می‌کند و تمام اطلاعات مورد نیاز درباره این دو نوع دستگاه جوش را در اختیارتان قرار می دهد. با خواندن این مطلب، شما به عنوان کاربر، قادر خواهید بود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

 

درباره دستگاه رکتیفایر

درباره دستگاه رکتیفایر

دستگاه جوش رکتیفایر،نسل جدید ترانس های قدیمی جوشکاری می باشد.سیستم های جوش قدیمی دارای ترانس های بسیار سنگین بودند که برق زیادی مصرف می کردند.امروزه دستگاههای قدیمی کمتر کارایی دارند و اغلب از رکتی فایربرای جوشکاری استفاده می شود.یک سوساز یا جوش رکتیفایر دستگاهی است که جریان متناوب را به جریان مستقیم تبدیل می کند.

دستگاه رکتی فایر در پروژه‌های صنعتی یا ساختمانی کاربرد بسیاری دارد و به انواع مختلفی تقسیم می شود که در ادامه توضیح می دهیم.

 

کاربرد دستگاه جوش رکتیفایر

دستگاه جوش رکتیفایر اغلب برای پروژه های بزرگ  مانند گاز و پتروشیمی اسکلت ها و سازه های فلزی  صنایع نفت کاربرد دارد. این سیستم الکتریکی در مکان هایی که به منبع تامین برق با کیفیت بالا دسترسی ندارند، استفاده می شود.بنابر این اگر به دنبال دستگاه با عمر مفید طولانی هستید،رکتیفایر گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

 

خرید عمده ابزارآلات به صورت حضوری و اینترنتی

انواع دستگاه جوش رکتیفایر

دستگاه  رکتیفایر با توجه به کارایی و ساختار آن به انواع مختلفی تقسیم می شود که در این قسمت توضیح می دهیم.

تعداد فاز

رکتیفایر تک‌فاز

 دستگاه رکتیفایر تک‌فاز با استفاده از یک ترانسفورماتور داخلی نیم موج یا تمام موج، برق شهری را به مستقیم تبدیل می کند. ماکزیمم خروجی این دستگاه جوش تا 500 آمپر است و می توان آن را حمل و جابجا کرد.

 

رکتیفایر سه فاز

رکتیفایر سه فاز و 380 ولت یکی از انواع دیگر دستگاههای جوشکاری است که در بازار با جریان خروجی 500 آمپر تا 1000 وجود دارد.  ساختمان داخلی این دستگاه به صورتی طراحی شده است که دارای  دارای ترانسفورماتور یکسوکننده مختلفی است.

 

نوع یکسوکنندگی

نیم موج

در این رکتی فایر، پل یکسوکننده برق مستقیم فقط اجازه عبور نیمه پایینی موج یا بالایی را می دهد و نیمه دیگر موج را مسدود می کند. بنابر این فقط نصف موج AC به سیگنال DC تبدیل می شود.

 

تمام موج

 در این حالت، هر دو نیمه بالایی و پایینی سیکل برق عبور داده می شود و به به خروجی DC تبدیل می گردد. رکتیفایر تمام موج نسبت به نیم موج ولتاژ بیشتری خواهد داشت.

 

مزایا و معایب استفاده از دستگاه جوش رکتیفایر

  • دربرابر نوسانات برقی کمتر آسیب می بیند.
  • وزن بالای دستگاه
  • در مقابل تغییرات آب و هوایی مقاوم است.
  • جابه جایی  و حمل و نقل سخت
  • برای جوشکاری در جریان های پایین مناسب نیست
  • قطعات دستگاه به راحتی قابل تعویض و تعمیر است

درباره دستگاه جوش اینورتر

دستگاه جوش اینورتر با  استفاده از فناوری پیشرفته ساخته شده است و به راحتی می توان ولتاژ دستگاه و جریان خروجی را تنظیم کرد. تکنولوژی که در جوش اینورتر استفاده شده ،باعث می شود که در مقایسه با دستگاه جوش ترانسفورماتور مصرف برق کمتری داشته باشد.

در جوش اینورتر پس از اینکه جریان متناوب به مستقیم تبدیل شد، از یک مبدل جریان مستقیم به متناوب استفاده می شود. بنابر این جریان که یکبار مستقیم شده است،پس از تبدیل دوباره به جریان متناوب تبدیل می گردد و یک موج بدون نوسان ایجاد می شود. مجددا این جریان به DC تبدیل می شود و جریان خروجی با کیفیت تری درست می شود.

مزایای استفاده از دستگاه جوش اینورتر

  • امکان کنترل جریان جوش در حد میلی آمپر
  • کار با دستگاه جوش اینورتر به تجربه جوشکاری بالا نیاز ندارد
  • در جوش اینورتر قابلیت محافظت از دستگاه  و کاربر تعبیه شده است
  • برای کاربری کارگاهی یا خانگی می توان ماکزیمم جریان خروجی را تعیین کرد

تفاوت دستگاه جوش اینورتر با رکتیفایر

رکتیفایر

اینورتر

نوع

ماکزیمم 60 درصد

 

100-60

چرخه کاری

 

1000-400 آمپر

2000-80 آمپر

 

جریان خروجی

 

بدون سیستم محافظتی

 

دارای سیستم های محافظتی

 

تکنولوژی

آسان و ساده

پیچیده و فنی

 

تعمیر و نگهداری

 

زیاد و سنگین

 

کم و سبک

 

وزن

 

ماکزیمم 50 درصد

90 تا 80 درصد

راندمان

فقط کارگاهی و صنعتی

خانگی و کارگاهی

 

کارکرد

کدام دستگاه جوش بهتر است

 

کدام دستگاه جوش بهتر است

 

دستگاه جوش اینورتر به علت امکاناتی مانند فناوری محافظتی و سیستم کار راحت تر، ایمنی بیشتری نسبت به دستگاه جوش رکتیفایر دارد. از ویژگی های دیگر جوش اینورتری که در رکتیفایر و ترانس دیده نمی شود به مواردی مانند ضد چسبندگی الکترود به سطح کار، مدار داخلی محافظت در برابر افزایش بار، سیستم تنظیم شدت قوس Arc Force برای جوش های کوچک اشاره کرد.

 

آشنایی کامل با بهترین الکترود جوشکاری

 

مزایای استفاده از دستگاه جوش اینورتر

خرید دستگاه اینورتر جوشکاری از ابزار سجادیان 

چنانچه به دنبال خرید اینورتر جوشکاری با کیفیت و قیمت مناسب هستید، فروشگاه ابزار سجادیان می تواند یکی از بهترین گزینه ها در بین فروشگاه‌های ابزار آلات باشد. در مجموعه ابزار سجادیان می توانید انواع برندهای معروف اینورتر جوشکاری را به همراه بررسی مشخصصات مشاهده کرده و هرکدام از محصولات را با اطمینان کامل بخرید.

جهت دریافت مشاوره رایگان دستگاه جوش و اطلاعات تکمیلی می توانید با کارشناسان ابزار سجادیان و شماره های زیر در ارتباط باشید.

خرید انواع ابزارآلات از ابزار سجادیان 

یکی از مهمترین مواردی که در خرید ابزارآلات باید به آن بسیار دقت کرد،جنس و کیفیت محصول است.قطعا هرچه ابزارمرغوب تر باشد،استحکام و طول عمر مفید آن هم بیشتر است. ابزار سجادیان از معروف ترین فروشگاه های اینترنتی در زمینه ابزارآلات کارگاهی،جوش وبرش و …می باشد که شما به راحتی می توانید بهترین برندهای محصولات را با قیمت مناسب و کیفیت عالی تهیه کنید. خرید از این مجموعه به صورت غیر حضوری و حضوری امکان پذیر است.

فروشگاه ابزار سجادیان  ارزانترین پخش کننده ابزارآلات

سوالات رایج

1.مزایای خرید از ابزار سجادیان چیست؟

1.مشاوره تخصصی

2.قیمت مناسب

3.تنوع محصولات

 

2.مزایای جوش رکتیفایر چیست؟

1.تحمل نوسانات برقی

2.استحکام در برابر شرایط آب و هوایی

امتیاز دهید
اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *