ورود / ثبت نام

دریل به عنوان پیچ گوشتی

تبدیل دریل به پیچ گوشتی!!

بی شک یکی از پرکاربردترین ابزارهای کار دریل است. ابتدایی ترین دریل‌ها در زمان قدیم دستی و به صورت اهرمی بود که با پیشرفت صنعت دریل‌های برقی و شارژی جایگزین دریل دستی شد. از دریل هم در منازل و هم کارگاه‌ها می‌توان استفاده کرد. دریل پیچ گوشتی نسل جدید دریل‌های برقی است که می‌توان از آن هم به عنوان دریل و هم پیچ گوشتی استفاده کرد. این محصول به شما اجازه می‌دهد به راحتی با باز و بسته کردن چند پیچ دریل را به پیچ گوشتی برقی تبدیل کنید. در ادامه شما را با نحوه کار با دریل به عنوان پیچ گوشتی برقی آشنا می‌کنیم. با ما همراه شوید.

دریل برقی یا بادی کدام بهتر است؟ این مقاله شما را با تفاوت‌های این دو دریل آشنا می‌کند.

دریل به عنوان پیچ گوشتی(کاربرد دریل)

کاربردهای دریل

از مهمترین کاربردهای دریل می‌توان به سوراخ کردن سطوح مختلف مانند سیمان، گچ، آهن، پلاستیک، سرامیک، چوب و بتن با انتخاب دریل و مته مخصوص. لازم به ذکر است دریلی که توانایی ایجاد سوراخ روی سطوح چوبی را دارد قادر به ایجاد حفره روی سطوح فولادی نمی‌باشد. همچنین از دریل می‌توان برای تراشیدن سطوح و یا باز و بسته کردن پیچ‌ها استفاده کرد. علاوه بر دریل به عنوان پیچ گوشتی می‌توان از آن به عنوان سنباده، اره، پولیش زن و ساخت فرز نیز استفاده کرد. توصیه می‌شود به منظور حساسیت کار با این دستگاه و امکان خطر برای کاربر دریل با کیفیت عالی خریداری نمایید. دیوالت یکی از بهترین انواع مدل دریل در دنیا است. جهت تشخیص تقلبی از اصل دیوالت اینجا کلیک نمایید.

 

برای آشنایی با بهترین مدل های دریل توسن کلیک نمایید. خرید دریل شارژی 13 توسن از فروشگاه ابزار سجادیان در مشهد.

تبدیل دریل به عنوان پیچ گوشتی

چطور می‌توان یک دریل را به پیچ گوشتی تبدیل کرد؟

نحوه تبدیل دریل به پیچ گوشتی به شرح زیر است:
  1.  در ابتدا باید به سایز پیچ توجه کرد. دریلی مناسب با اندازه سر پیچ انتخاب کنید.
  2.  دریل باید دارای امکاناتی از قبیل تنظیم قدرت و سرعت باشد. در صورتی که دریل این قابلیت را داشته باشد باز و بسته کردن پیچ در عرض مدت کوتاهی و به راحتی صورت می‌گیرد. دقت داشته باشید این کار به وسیله دیمر الکترونیکی که به صورت جداگانه روی دریل نصب شده است و یا به وسیله سوییچ پدالی-گازی قابل انجام است. تنظیم سرعت باید دارای دامنه گسترده و به صورت نرم باشد.
  3. امکان چرخش به سمت چپ و سمت راست را داشته باشد. دریل به عنوان پیچ گوشتی با داشتن این آپشن امکان باز و بسته شدن پیچ را فراهم می‌کند. دریل‌هایی که تنها در یک جهت می‌چرخند تنها برای باز کردن(چپ گرد) یا برای بستن(راست گرد) پیچها مناسب است.
  4. دریل به عنوان پیچ گوشتی حتما باید دارای بیت باشد. بیت ابزارکی کوچک در سایزهای مختلف و به صورت دوسو یا چهار سو است که مانند پیچ گوشتی عمل می‌کند.

به منظور خرید دریل پیچ گوشتی توسن با کیفیت عالی و کاربرد راحت اینجا کلیک نمایید.

چطور از دریلی که به پیچ گوشتی تبدیل شده استفاده کنم؟

به منظور استفاده از دریل به عنوان پیچ گوشتی برای چرخاندن و باز و بسته کردن پیچ با استفاده از دریل باید مراحل زیر را طی کرد:
  •  قرار دادن بیت مخصوص در سه نظام مته با توجه به سایز پیچ و سفت کردن آن
  • برای باز کردن پیچ کافی است نوک پیچ گوشتی را روی پیچ و درست درون شیار پیچ قرار دهید.
  • روشن کردن موتور دریل با دور کند و چرخاندن آن به سمت چپ. همانطور که گفته شد برای تنظیم سرعت باید با اعمال فشار روی سوییچ پدالی و یا با استفاده از دیمر این کار را انجام دهید.
  • در صورت باز نشدن پیچ کمی سرعت موتور را بیشتر کنید.
  • دقت داشته باشید که نوک بیت از شیار پیچ خارج نشود.
  • هنگامی که پیچ شل شد رفته رفته سرعت را کم کرده تا پیچ به طور کامل باز شود.
استفاده از دریل به عنوان پیچ گوشتی به عنوان پیچ بند

نحوه استفاده از دریل به عنوان پیچ بند

مراحل بستن پیچ با استفاده از دریل:
  •  در ابتدا پس از انتخاب دریل مناسب، پیچ مورد نظر را روی بیت قرار دهید به طوریکه شیارهای پیچ کاملا بر سر پیچ گوشتی منطبق شود.
  • برای بستن پیچ چرخش دریل باید به سمت راست باشد.
  • روشن کردن دریل به آرامی و با سرعت کم
  • از روشن کردن دریل به صورت ناگهانی پرهیز کنید.
  • پس از چرخش پیچ به تدریج سرعت چرخش سه نظام دریل را افزایش دهید. 
  • زمانی که پیچ کاملا سفت شد دریل را بوسیله کلید مخصوص روی دستگاه خاموش کنید.

 

جمع بندی

هنگام خرید دریل به عنوان پیچ گوشتی حتما به نوع برند، کارایی و کیفیت آن توجه کنید. به منظور خرید دریل دو منظوره(هم دریل، هم پیچ گوشتی) با کیفیت و قیمت مناسب به فروشگاه ابزار سجادیان مراجعه نمایید. این مجموعه با مشاوره رایگان شما را به سمت خریدی مطمئن سوق می‌دهد. برند تانوس، توسن، هنس و داکارا دارای بهترین دریل به عنوان پیچ گوشتی است. شما می‌توانید این محصول را به صورت اینترنتی نیز خریداری نمایید.

سوالات رایج

1.آدرس فروشگاه ابزار سجادیان برای خرید حضوری؟

 مشهد، حدفاصل چهارراه ابوطالب و ابوطالب 1، پلاک 55

2.سایر محصولات موجود در این فروشگاه؟

متر لیزری، جک سوسماری، انواع سنباده و قیچی لوله بر دستی

امتیاز دهید
اشتراک گذاری :

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*