کاربرد کلید قطع کمپرسور باد

تنظیم کلیدی قطع کپرسور باد

کلید قطع کمپرسور باد چیست؟

نوعی کلید مکانیکی که در بیشتر کمپرسورهای هوای فشرده به عنوان ابزار حفاظتی وجود دارد. کلید قطع کمپرسور باد به منظور کنترل فشار داخل مخزن درست بر روی مخزن قرار گرفته است. این قطعه حفاظتی زمانی که فشار هوای داخل مخزن به مقدار کافی برسد با جدا شدن پلاتین‌های موجود در کلید، برق الکتروموتور به سبب متوقف کردن عملیات فشرده سازی موقتا قطع می‌شود. همچنین زمانی که فشار داخل مخزن کاهش پیدا کند مجددا پلاتین‌های داخل کلید بهم متصل شده و پروسه فشرده سازی با وصل برق الکترو موتور از سر گرفته می‌شود. در ادامه با نحوه عملکرد کلید قطع کمپرسور باد بیشتر آشنا می‌شوید.

برای خرید کمپرسور بادی فندکی تیوان با قیمت و کیفیت عالی کلیک نمایید. 

تنظیم کلید قطع کمپرسور باد

تنظیم کلید قطع کمپرسور باد

کلید تعبیه شده روی مخزن که همان کلید قطع کن پمپ باد است پس از سوئیچ شدن سبب وصل برق الکترو موتور و اتصال پلاتین‌ها می‌شود که در این حالت عملیات فشرده سازی شروع می‌شود. زمانی که فشار داخل مخزن به حد نرمال رسید دیافراگم با بالا آمدن پلاتین‌ها را از هم جدا کرده و برق الکترو موتور قطع می‌گردد. این کار سبب پایان یافتن عملیات فشرده سازی و خاموش شدن دستگاه می‌شود.

محل دقیق کلید قطع کمپرسور باد

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد کلید قطع کمپرسور باد روی مخزن کمپرسور است. لازم به ذکر است در کمپرسورهای کوچک کلید قطع کمپرسور باد روی کلید فشار نصب شده و زمانی که سوئیچ فشار کمپرسور را خاموش می‌کند به طور همزمان شیر قطع کن فعال می‌گردد. در کمپرسورهای بزرگ نیز برای اعمال فشار بیشتر روی پیستون از یک شیر برقی ساده استفاده می‌کنند.
نحوه سوئیچ کلید قطع کمپرسور باد

نحوه کار پرشر سوئیچ کمپرسور باد

هنگامی که جریان برق الکترو موتور با نزدیک شدن پلاتین‌های کلید به هم وصل می‌شود کمپرسور در حال فشرده سازی می‌باشد. در این زمان فشار داخل مخزن تا جایی که نیاز باشد افزایش پیدا کرده و فشار اضافی وارد شده به مخزن وارد دیافراگم می‌شود. در نتیجه دیافراگم با فشار زیاد پلاتین‌های کلید را از هم دور کرده و عملیات فشرده سازی با قطع جریان برق الکترو موتور متوقف می‌گردد. پس از مدتی که باد انباشته شده در مخزن کاهش پیدا کرد، فشار وارد شده بر دیافراگم و پلاتین‌ها تا رسیدن به میزان مورد نظر نیز کم می‌شود. این کاهش فشار مسبب اتصال دوباره پلاتین‌ها به یکدیگر شده و مجددا جریان برق وصل می‌شود. با شروع به کار دوباره الکترو موتور، فشرده سازی نیز دوباره انجام می‌شود. در صورتی که کلید قطع کمپرسور باد معیوب باشد پرشر سوئیچ و استارت زدن با مشکل مواجه شده و ممکن است فیوز کمپرسور باد نیز از کار بیفتد. 

نکات مهم در ارتباط با کلیدی قطع کمپرسور باد

هنگام خرید کلید قطع کمپرسور باد به نکات زیر توجه نمایید:
  1. دقت داشته باشید کلید قطع کمپرسور باد باید دارای اتصالات فیزیکی به منظور اتصال به قطعه سوئیچ فشار و هوای فشرده باشد.
  2.  انتخاب کلید اتومات باید بر اساس میزان فشار باد باشد. 8 بار 10 بار، 15 بار  و یا 20 بار میزان فشار استاندارد هر کمپرسور بادی است.
  3. کلید قطع کمپرسور باد را از فروشگاه‌های معتبر خریداری نمایید.

بهترین برندهای کمپرسور باد را از فروشگاه ابزار سجادیان بخواهید.

بررسی مشکلات کلید قطع کمپرسور باد

بررسی مشکلات کلید قطع کن کمپرسور

زمانی که عمر کلید قطع کمپرسور باد به پایان برسد مشکلاتی از قبیل نفوذ هوای داخل کمپرسور به بیرون از مخزن وجود دارد. این مسئله سبب قطع عملیات فشرده سازی می‌شود. اصلی ترین علت این مشکل سوراخ شدن یا ترک خوردن دیافراگم داخل کلید است. فشار وارد شده به این قطعه سبب باز و بسته شدن پلاتین‌های موجود در کلید می‌شود. به طور کلی با بروز این مشکلات، تنظیم قطع کمپرسور باد مختل شده که در نتیجه یا کلید دائما باز بوده و سبب نشتی باد می‌شود. یا دائما بسته بوده که از نشانه‌های آن می‌توان به افزایش صدای خروجی کمپرسور، قطع صدای مکش کمپرسور و عدم استارت صحیح الکتروموتور می‌باشد. بنابراین خرید کلید قطع کمپرسور باد از فروشگاه‌های معتبر از جمله عوامل به تعویق انداختن این مشکل می‌باشد. جهت آشنایی با بزرگترین ابزار فروشی مشهد این مقاله را مطالعه کنید.

سوالات رایج

1.آدرس فروشگاه ابزار سجادیان، بهترین فروشگاه ابزارآلات در مشهد؟

حدفاصل چهارراه ابوطالب و ابوطالب 1، پلاک 55

2.برندهای ابزارآلات فروشگاه  ابزار سجادیان چه نام دارند؟

تانوس، توسن، هنس، تیوان، ایران پتک، هاردکس و نووا

3.سایر ابزارهای موجود در این فروشگاه؟

دریل برقی، متر لیزری، جک سوسماری و سنباده

امتیاز دهید
اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *