ورود / ثبت نام

تفاوت اره گرد بر و عمود بر

اره گرد بر و اره عمود بر چه فرقی دارند؟

دو ابزار مهم در صنعت نجاری اره عمود بر و اره گرد بر می‌باشد. از این دو وسیله برقی عموما برای برش دادن محصولات چوبی، فلزی، ام دی اف و پلاستیکی استفاده می‌شود. دو اره عمود بر و گرد بر برای منحنی کردن لبه سطوح مختلف(زاویه 45 درجه) و برش سطوح نازک استفاده می‌شود. این دو ابزار از نظر کاربرد یکسان ولی از نظر نظر کارایی، سرعت عمل، نوع تیغه، وزن و سایر موارد تفاوت‌هایی دارند. در این مقاله تفاوت اره گرد بر و عمود با یکدیگر و مزایا و معایب هر یک را عنوان می‌کنیم. اره پروفیل بر نیز نوع دیگری از مدل‌های اره‌های برقی می‌باشد. برای اینکه بدانید اره پروفیل بر چیست این مقاله را مطالعه نمایید. 

خرید اره پروفیل بر به صورت اینترنتی با تضمین کیفیت از بزرگترین ابزار فروشی آنلاین مشهد

معرفی اره گرد بر

اره گرد بر با تیغه دایره ای شکل برای برش‌های مستقیم و صاف مناسب می‌باشد. قطر تیغه اره گرد بر با توجه به نوع اره بین 85 میلی متر تا 235 میلی متر متغیر می‌باشد. لازم به ذکر است اره گرد بر قادر به برش منحنی مانند روی سطوح نمی‌باشد. همچنین ظرافت برش‌های ایجاد شده توسط اره گرد بر بسیار کم می‌باشد. به منظور برش دادن صاف و بی عیب و نقص و با سرعت بالا در سطوحی از جمله سرامیک، سنگ، پلاستیک و فلز می‌توانید از اره گرد بر استفاده نمایید. دقت داشته باشید که هر سطحی نیاز به یک نوع اره گرد بر دارد. مثلا برای برش دادن محصولات چوبی از اره گرد بر با دندانه کمتر ولی درشت تر و برای برش دادن وسایل فلزی باید از اره گرد بر با دندانه‌های زیاد استفاده نمایید.
 
تفاوت اره گرد بر و عمود بر

معرفی اره عمود بر

اره عمود بر برخلاف اره دیسکی برای برش دادن سطوح زاویه دار استفاده می‌شود. این وسیله با داشتن تیغه عمود و باریک برشی متفاوت از اره گرد بر ایجاد می‌کند. ظرافت و دقت در اره عمود بر به دلیل شکل ظاهری آن بیشتر از اره گرد بر می‌باشد. از اره عمود بر که وزن کمی دارد بیشتر برای تزئینات صنایع چوبی و پرکار استفاده می‌شود. لازم به ذکر است کار کردن با اره عمود بر بسیار ایمن تر از کار کردن با اره گرد بر می‌باشد.
تقاوت اره گرد بر و عمود بر

اره غلاف دار یکی از ابزارهای کاربردی در محصولات زراعی و باغی می‌باشد. خرید اره غلاف دار با کیفیت عالی از فروشگاه ابزار سجادیان. 

تفاوت اره گرد بر و عمود بر

تفاوت اره گرد بر و عمود بر

دو اره برقی بسیار قدرتمند با ایجاد تفاوت‌هایی از نظر ظاهری، وزن، قیمت، نوع تیغه، ایمنی، کاربرد و سرعت انجام کار. عمده ترین تفاوت اره گرد بر و عمود بر به شرح زیر است:
 

تفاوت اره گرد بر و عمود بر در قیمت

قیمت اره عمود بر نسبت به اره گرد بر پایین تر بوده و مقرون به صرفه تر می‌باشد.

تفاوت اره گرد بر و عمود بر از نظر شکل ظاهری

هر دو تقریبا یک شکل بوده با این تفاوت که تیغه اره گرد بر دایره ای شکل و دندانه دار می‌باشد.

تفاوت اره گرد بر و عمود بر از نظر سطح ایمنی کار

بهتر است افراد مبتدی از اره عمود بر استفاده نمایند. چرا که این محصول دارای گارد محافظتی بوده که ایمنی کاربر را در حین کار تضمین می‌نماید.

 

تفاوت اره گرد بر و عمود بر از نظر نوع تیغه

همانطور که در بالا به آن اشاره شد تیغه اره گرد بر دایره ای شکل بوده و با چرخیدن این صفحه برش دادن سطوح مختلف به راحتی انجام می‌شود. در حالی که اره عمود بر دارای یک تیغه باریک و عمود بوده که با بالا و پایین رفتن تیغه سطح مورد نظر برش داده می‌شود. این یک تفاوت اره گرد بر و عمود بر بوده که سبب برش متفاوت در اجسام می‌شود. لازم به ذکر است تیغه‌های اره گرد بر مقاومتر از ار اره عمود بر می‌باشد.

تفاوت اره گرد بر و عمود بر از نظر وزن

اره عمود بر به دلیل وزن کم تر از خستگی دست کاربر در استفاده طولانی مدت جلوگیری می‌کند. همچنین حمل و نقل اره عمود بر به دلیل سبک بودن راحت تر می‌باشد.

تفاوت اره گرد بر و عمود بر در سرعت انجام کار

به دلیل موتور قدرتمند تعبیه شده در اره گرد بر این دستگاه به دلیل موتور قوی تر با سرعت بیشتری قادر به برش دادن سطوح می‌باشد.

فرق اره دیسکی و عمود بر از لحاظ کاربرد

عموما اره گرد بر اره ای همه کاره بوده که در صنایعی چون نجاری، معماری و ساختمان سازی از آن استفاده فراوانی می‌شود. در مقابل از اره عمود بر به دلیل جمع و جور بودن در کارگاه‌های خانگی از آن استفاده می‌شود. نکته بعدی ظرافت برش‌های ایجاد شده توسط اره عمود بر است. بنابراین انجام کارهایی نظیر منبت کاری که نیاز به دقت و ظرافت بالایی دارد با استفاده از اره عمود بر انجام می‌شود. او در آخر اره گرد بر قادر به برش‌های منحنی شکل و خمیده نبوده و تنها برای برش‌های صاف باید انجام شود.

نهایتا اره دیسکی بهتره یا عمود بر؟

اینکه اره دیسکی بهتره یا عمود بر کاملا به نوع نیاز کاربر بستگی دارد. برای بریدن سطوح به صورت منحنی می‌بایست از اره عمود بر و برای برش سطوح صاف باید از اره گرد بر استفاده کنید. اگر تازه کار هستید توصیه می‌شود از اره عمود بر به دلیل ایمنی بیشتر و سبک وزن بودن استفاده نمایید. 
تفاوت اره گرد بر و عمود بر(خرید اره گرد بر و اره عمود بر از ابزار سجادیان)

خرید انواع اره از فروشگاه ابزار سجادیان

به منظور خرید اره گرد بر و اره عمود بر کافی است به فروشگاه ابزار سجادیان مراجعه نمایید. این فروشگاه با مشاوره رایگان شما را در خصوص انتخاب هر یک از این محصولات راهنمایی می‌کند. اره گرد بر و عمود بر موجود در فروشگاه ابزار سجادیان دارای کیفیت عالی، ساخته شده از قطعات اصلی، گارانتی و قیمت مناسب می‌باشد.

ابزار سجادیان بزرگترین ابزار فروشی آنلاین

این فروشگاه بزرگترین ابزار فروشی مشهد با بیش از شش دهه تجربه می‌باشد. فروش اقساطی، خدمات پس از فروش، اعمال قیمت مناسب و مشاوره رایگان پیش از خرید از خدمات ابزار سجادیان به شمار می‌رود. لازم به ذکر است این فروشگاه دارای نمایندگی 30 برند داخلی و خارجی از جمله رونیکس، ایران پتک، داکار، نووا، هنس و تانوس در مشهد است.

سوالات رایج

1.آدرس فروشگاه ابزار سجادیان؟

 مشهد، حدفاصل چهارراه ابوطالب و ابوطالب 1، پلاک 55

2.سایر محصولات فروشگاه ابزار سجادیان؟

جک سوسماری، متر لیزری، اره پروفیل بر، دریل بادی و برقی

سوالات رایج

1.آدرس فروشگاه ابزار سجادیان؟

 مشهد، حدفاصل چهارراه ابوطالب و ابوطالب 1، پلاک 55

2.سایر محصولات فروشگاه ابزار سجادیان؟

جک سوسماری، متر لیزری، اره پروفیل بر، دریل بادی و برقی

امتیاز دهید
اشتراک گذاری :

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*